top of page
Search
Writer's pictureAdi Sarid

ניוזלטר PerMed - גיליון מספר 3

שלום לכם חברי קהילת PerMed ישראל - קהילה של משתמשים שנבחרו בקפידה להשתתף במחקר רפואי פורץ דרך המונה כיום למעלה מ-700 משתתפים. בהמשך לניוזלטרים הקודמים, בתור חברים בקהילת PerMed תקבלו עדכונים חודשיים על המחקר ועל תכנים הקשורים אליו וכן טיפים שיסייעו לכם להפיק את המיטב מהשעון החכם שברשותכם.

ממצאים אחרונים מהמחקר

כחלק ממערך המחקר הגדול של PerMed אנחנו מבצעים ניסויים שונים במקביל. לאחרונה ערכנו ניסוי שבמסגרתו, קבוצת נסיינים ענדו מדבקות חזה של חברת Biobeat לניטור מגוון רב של מדדים פיזיולוגים בטרם ביצוע חיסון קורונה ובמהלך שלושת הימים שאחריו. מטרת המחקר לבחון את השפעתו של חיסון הקורונה על מדדים אלו. תקציר תוצאות המחקר בעברית מובא מטה. המאמר המלא בשפה האנגלית זמין בקישור הבא (יש ללחוץ על הורדת pdf על מנת לצפות בטקסט המלא):


ד"ר דן ימין, שמוביל את המחקר יחד עם ד"ר ארז שמואלי, מסביר על הממצאים הנ"ל:


תקציר המחקר

מטרת המחקר היא לבחון את השפעת חיסון הקורונה על מדדים פיזיולוגים אובייקטיביים וכן מדדים אחרים שהתקבלו באמצעות השאלונים היומיים. ניתוח הנתונים התייחס להשפעות מנת החיסון השניה על מדדים פיזיולוגים שונים שנמדדו באמצעות מדבקה של חברת Biobeat שהוצמדה לחזה כמו: דופק, רמת סטורציה, קצב נשימה, לחץ דם סיסטולי ודיאסטולי, דופק, השתנות קצב לב, נפח פעימה, תפוקת לב, טמפרטורה ועוד. כמו כן נבחנו מדדים סובייקטיביים שדווחו באמצעות שאלון יומי באפליקציית PerMed כמו מצב רוח, איכות שינה, לחץ נפשי ופעילות גופנית. בנוסף לכך התבצע מעקב על סימפטומים שדווחו אף הם באמצעות אפליקצית PerMed.


ניתוח הנתונים הראה שכמעט בכל המדדים הפיזיולוגיים חלה עליה במהלך ה-48 השעות הראשונות לאחר החיסון. כמו כן, כל המדדים חזרו לטווח הנורמלי שנצפה לפני החיסון כבר במהלך היום השלישי. המגמות הללו מחזקות את ההבנה שהחיסון הינו ככל הנראה בעל השפעת קצרת טווח בלבד ומדגישות את בטיחותו.


אחד הממצאים המעניינים שנראו הוא שגם אנשים שלא דיווחו על סימפטומים לאחר החיסון חוו שינויים במדדים הפיזיולוגיים. כלומר, גם מי שהרגיש בריא לחלוטין לא היה מודע לכך שקיימים מדדים שהשתנו בגופו באותה העת. לממצא הזה יש השלכה על האופן שבו מתבצעים ניסויים קליניים באופן כללי. בניסויים קליניים לבדיקת בטיחות ויעילות של חיסונים לרוב מסתמכים על נתוני שאלונים סובייקטיבים בלבד על מנת להבין את ההשלכות של החיסון על הנבדקים. למרות ההתקדמות הטכנולוגית בשנים האחרונות וזמינותם של סנסורים מתקדמים, לרוב לא נמדדים מדדים פיזיולוגיים אובייקטיבים במסגרת ניסויים אלו. ניסוי זה מראה את החשיבות של שימוש במדדים אובייקטיבים ומציע יישום של שיטה זו בניסויים קליניים נוספים על מנת להרחיב את ההבנה של השפעתם של חיסונים ותרופות כאלו ואחרות על הנבדקים.


הטיפ החודשי לשימוש בשעון Garmin


מרגישים שהערכת המרחק של השעון בעת ביצוע פעילות גופנית לא מדויקת מספיק?


כדי לקבל את המרחק המדויק ביותר במעקב הפעילות באפשרותכם להזין לאפליקציה את אורך הצעד האישי שלכם דרך האפליקציה. איך? השתמשו במרחק ידוע וספרו את מספר הצעדים שנדרש לכם כדי לעבור מרחק זה (לדוגמה, ספרו כמה צעדים נדרשים לכם כדי לעבור מרחק של 100 מטר, זה כנראה יהיה בסביבות ה-65 צעדים). הזינו את הערך באפליקצית Connect והאפליקציה תחשב את אורך הצעד האישי שלכם ותבצע ספירה של מרחק בהתאם.

סדר הפעולות באפליקצית Connect (בטלפון הנייד): יש ללחוץ על התקן (ציור השעון בחלק העליון של המסך בצד שמאל) ← מעקב פעילות ← אורך צעד מותאם אישית).

לפרטים נוספים צפו בסרטון ההדרכה הבא שהכנו עבורכם: https://youtu.be/OSBna9Ls67w



רוצים לצ'פר חברים עם שעון Vivo smart4 של גרמין?


פנו אלינו לדוא"ל permed@sarid-ins.co.il עם הפרטים ונבדוק אם אפשר לצרף אותם למחקר.



180 views0 comments

コメント


bottom of page