top of page
Search
Writer's pictureAdi Sarid

ניוזלטר PerMed - גיליון מספר 2

שלום לכם חברי קהילת PerMed ישראל - קהילה של משתמשים שנבחרו בקפידה להשתתף במחקר רפואי פורץ דרך המונה כיום קרוב ל-500 משתתפים.


בהמשך לניוזלטר שנשלח בחודש הקודם, בתור חברים בקהילת PerMed תקבלו עדכונים חודשיים על המחקר ועל תכנים הקשורים אליו וכן טיפים שיסייעו לכם להפיק את המיטב מהשעון החכם שברשותכם.


ממצאים אחרונים מהמחקר


בימים אלו הגשנו מאמר ראשון המבוסס על נתונים של משתתפי המחקר, בו מצאנו באיזה אופן הסגר השני במדינת ישראל השפיע על אוכלוסיות שונות ברמה הפיזית והנפשית. בנוסף, המאמר סוקר אינטראקציות בין ההשפעות של מאפיינים שונים – דוגמת גיל, מגדר וכרונוטיפ שינה (האם הנטייה הביולוגית הטבעית של אדם היא ללכת לישון מוקדם או מאוחר).


המגבלות שהוטלו עלינו כדי להילחם בנגיף הקורונה, כולל הגבלת תנועה וסגר, שינו את הרגלינו היומיומיים, והשפיעו קשות על איכות החיים שלנו ועל מדדים פיזיולוגיים שונים. ההשפעה של שינויים אלה טרם הובנה במלואה.


הניתוחים שלנו מצביעים על כך שברמת האוכלוסייה כולה, הסגר הביא לירידה במצב הרוח, משך פעילות ספורטיבית, כמות מפגשים חברתיים, דופק במנוחה ומספר הצעדים היומיים. כמו כן, נצפתה עליה בכלל האוכלוסייה במשך השינה במהלך הסגר. נראה גם כי ההשפעות השליליות של הסגר היו גדולות יותר עבור תת קבוצה מסוימת של אנשים המתאפיינים בגיל צעיר יחסית ובנטייה ביולוגית לשינה מוקדמת יותר (כרונוטיפ מוקדם). אלו, הינם היחידים שלא הגדילו את משך השינה שלהם במהלך הסגר. אלו גם הפחיתו את רמת הפעילות הגופנית ואף סבלו מירידה משמעותית במצב הרוח. כמו כן, נראה כי נשים סבלו מירידה גדולה יותר במפגשים החברתיים ביחס לגברים. נתון מעניין נוסף הוא שבעוד שרמת המתח הנפשי של נשים עלתה באופן מובהק במהלך הסגר, רמת המתח הנפשי של הגברים דווקא ירדה.


ממצאינו מדגישים כי לצד השפעה של הסגר על איכות החיים בכלל האוכלוסייה, נצפו השפעות שליליות ספציפיות ביחס לתתי אוכלוסיות מסוימות. בהתבסס על ההשפעות שנצפו, אנו ממליצים לתת תשומת לב מיוחדת לתתי אוכלוסיות אלו במהלך סגר וכן להציע הדרכה והמלצות כיצד להפחית את ההשפעות השליליות הללו.


קישור: למאמר המלא באנגלית, כתבה על המחקר בעיתון מעריב.


רוצים לשמוע עוד?


ד"ר ארז שמואלי, בראיון בתוכנית הרדיו "שלושה שיודעים" על ממצאי המחקר:


ד"ר דן ימין מסביר על הממצאים:



הטיפ השבועי לשימוש בשעון Garmin


רוצים לשלוט על מה השעון מציג, ולהכיר את הנתונים השונים שהשעון יכול להראות לכם? איך רואים בשעון כמה צעדים עשיתם? כמה אינטנסיביים הייתם היום? מה מזג האוויר? ואיך מעבירים לשיר הבא...

צפו בסרטון ההדרכה הבא שהכנו עבורכם:


145 views0 comments

Comments


bottom of page