top of page
Search
  • Writer's pictureAdi Sarid

מודל לזיהוי הדבקה בדלקת גרון

אנו כעת מפתחים מודל חדשני מבוסס נתונים לזיהוי הדבקה בדלקת גרון חיידקית (מסוג Group A streptococcus) כלומר, עוד לפני שאדם יבצע בדיקת תרבית, המודל ינבא את תוצאת הבדיקה. דלקת גרון חיידקית מסוג Group A streptococcus היא מחלה נפוצה שעלולה לגרום נזק רב במידה והיא איננה מטופלת בזמן באמצעות אנטיביוטיקה. מכאן, שאבחון נכון ומוקדם של דלקת גרון מסוג Group A streptococcus הוא חשוב כדי למנוע סיבוכים אצל אלו שפיתחו את המחלה מצד אחד ומצד שני, כדי לסייע במניעה של מתן תרופות אנטיביוטיות שלא לצורך. כיום, אבחון ראשוני של המחלה מבוצע באמצעות שיטת דירוג הנקראת Centor score שמבוססת על התסמינים של המטופל (למשל שיעול, חום, בלוטות לימפה ושקדים נפוחות) ועל גילו. המודל שבנינו, שכולל מספר רב של שכבות מידע, מצליח לשפר משמעותית את יכולת האבחון ביחס לשיטה הקיימת. המודל הרב שכבתי כולל מידע על מאפיינים סוציודמוגרפים, היסטוריה רפואית, נתוני תחלואה ארציים, דפוסי שינה מהשעון החכם לרבות דופק בזמן שינה ושינויים בדופק, דפוסי פעילות גופנית, וכן דיווחי תסמינים. השילוב של שכבות המידע הללו, אבל גם כל שכבה בפני עצמה, מספק הזדמנות ייחודית לשיפור אבחונים ואנו ממשיכים לעבוד כדי לשפר את יכולת הניבוי וכדי ולהרחיב את הגישה הזו לטובת אבחון מחלות נוספות.


תשובות לשאלות שלכם מהוובינר שערכנו

בחודש אפריל קיימנו מפגש וירטואלי איתכם - משתתפי מחקר PerMed. במהלך המפגש הפנתם לצוות המחקר שאלות שחלקן זכו למענה במהלך המפגש אך חלק מהן לא נענו עקב מגבלות הזמן. בגיליון זה ריכזנו את תשובות לשאלות העיקריות שעלו ממשתתפי המחקר במהלך המפגש:


על איזה סוגי חיסונים ובדיקות יש לדווח באפליקציה ומה עושים אם שכחתי לדווח או אם יש תקלה טכנית בעת ניסיון דיווח?


נשמח אם תדווחו באפליקציה את התאריכים והשעות של כל הבדיקות והחיסונים שביצעתם במהלך תקופת המחקר, גם אם הדיווח מתבצע בדיעבד. האפליקציה תומכת כיום בדיווח על בדיקות מעבדה או בדיקות ביתיות לאבחון קורונה, שפעת וסטרפטוקוק וכן בדיווח על חיסוני קורונה ושפעת. אנחנו מודעים לכך שקיימת בעיה לעתים בגישה לדפי הדיווח באפליקציה עקב עומס על השרתים של הניסוי. במידה ואתם נתקלים בשגיאה במהלך ניסיון דיווח אנא וודאו שיש לכם חיבור יציב לאינטרנט. במידה וכן, נסו לצאת מהאפליקציה, להיכנס חזרה ולדווח פעם נוספת (מיד או במועד מאוחר יותר). יש לציין כי כדי לפתור זאת אנחנו עובדים על גרסאות אפליקציה יציבות יותר שימנעו את הבעיה. בימים האחרונים שחררנו גרסה חדשה למשתמשי אייפון ובקרוב תעלה גרסה חדשה גם למשתמשי אנדרואיד.


כיצד ניתן ללמוד יותר על השעון החכם ועל האפליקציה שלו וכן לקבל תמיכה בעת תקלה או בעיה בתפעול השעון?


בשעון ובאפליקציה של גרמין יש הרבה מידע מעניין ששווה להכיר. יש שתי דרכים עיקריות ללמוד על היכולות של השעון ועל המדדים שהוא אוסף: לעיין במדריך הרשמי למשתמש שבאתר גרמין (בעברית) בקישור.

לצפות בסרטונים ובהסברים שהכנו במיוחד בשבילכם באתר הניסוי תחת הלשונית "הפעלת השעון".

במקרה של תקלה, צורך בתמיכה או כל שאלה נוספת ניתן לפנות אלינו במייל לכתובת permed@sarid-ins.co.il או בטלפון 03-3751231.

276 views0 comments
bottom of page