top of page
Search
Writer's pictureAdi Sarid

החיסון השלישי כבר כאן - בעזרתכם נבין את השפעותיו

נכון למועד כתיבת שורות אלו (אוגוסט 2021) הקהילה מונה כבר למעלה מ-1,400 משתתפים! ובעזרתכם נבין את ההשפעות של החיסון השלישי.

מאחר וישראל היא המדינה הראשונה שבה מתבצע חיסון שלישי קיימת חשיבות רבה לכל מידע שיאסף אודותיו ובפרט לגבי השפעותיו. שיתוף הפעולה שלכם בהקשר הזה הוא קריטי. כדי למקסם את היכולת שלנו לחקור את השפעות החיסון השלישי נבקשכם לבצע מספר פעולות:

  1. לדווח באפליקציה על מועד החיסון - לשם כך יש ללחוץ במסך הבית על הכפתור "דיווח על חיסוני קורונה", למלא את התאריך ושעת החיסון, ובאיזה מנת חיסון מדובר.

  2. לענוד את השעון כמה שיותר - במיוחד בשבוע שלפני החיסון ובשבועיים שלאחריו.

  3. למלא את השאלון באפליקציה כל יום - במיוחד בשבוע שלפני החיסון ובשבועיים שאחריו.

"הכר את החוקר" - מירב מופז, דוקטורנטית באוניברסיטת תל-אביב

מעת לעת אנו מביאים לכם מדברי החוקרים, והיום - מירב מופז, דוקטורנטית בפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל-אביב שעובדת על המחקר כבר למעלה משנתיים.

רציתי לשתף אתכם במספר שינויים ועדכונים שאנחנו עורכים בימים אלו על מנת לאפשר לכם חווית משתמש טובה יותר וכדי לתת לכם ערך מוסף מהמחקר.

במסגרת הצעדים לשיפור החוויה שלכם, אנו עובדים על עדכון והוספת מסכים באפליקצית המחקר שיספקו לכם מידע על התקדמות המחקר ועל תובנות שניתן להפיק מהנתונים האישיים שלכם. בנוסף אנחנו עובדים על התראות חכמות מותאמות אישית שיסייעו לכם לזכור למלא את השאלון ויתריעו לכם כאשר ישנם עדכונים חשובים שקשורים למחקר.

כמו כן, כדי לעזור לכם להכיר יותר טוב את המחקר ולהתחבר לעשייה הענפה הקשורה בו, אנחנו מזמינים אתכם לשאול שאלות שמעניינות אתכם על המחקר בקישור הבא:

אנחנו נעשה מאמץ להשיב לשאלות הנפוצות ביותר ונפרסם את התשובות בדיוורים הבאים.


לסיום אני רוצה להודות לכם על התרומה החשובה שלכם למדע בכלל ולתחום הרפואה המותאמת אישית בפרט ומאחלת לנו המשך שיתוף פעולה פורה בעל תוצרים משמעותיים.

שלכם,

מירב

תקציר הממצאים האחרונים מהמחקר

ד"ר דן ימין, שמוביל את המחקר יחד עם ד"ר ארז שמואלי, מסביר על ממצאים אחרונים של מודל בינה מלאכותית לחיזוי תוצאות בדיקות קורונה:

בסרטון המצורף ד"ר דן ימין משתף בממצאים על מחקר מרתק שנעשה במסגרת הניסוי של PerMed בחודשים האחרונים בו נותחו נתונים של למעלה מ-250 אלף מבוטחי קופת חולים מכבי. מטרת המחקר הייתה לחזות עבור אלו שהלכו להבדק לקורונה, מה יהיו תוצאות הבדיקה מראש. באמצעות שימוש בכלים של למידת מכונה קיבלנו שניתן לחזות בוודאות די גבוהה אם נבדק יצא חיובי או שלילי לקורונה על סמך שילוב של נתונים מארבעה מקורות: 1) נתונים סוציו-דמוגרפיים של הנבדק, 2) מידע על תחלואה בזמן ובאזור הגיאוגרפי שבו נעשתה הבדיקה, 3) מצב רפואי כללי של הנבדק ורשומות רפואיות היסטוריות מחמש השנים האחרונות, ו- 4) מידע שדווח על ידי הנבדק במהלך הבדיקה עצמה (סימפטומים, האם היה במגע עם חולה מאומת וכדומה).


הממצאים הראו כי גם זמינות של רק חלק ממקורות המידע יכולה להביא לחיזוי בדיוק גבוה יחסית. המשמעות היא שניתן להשתמש במודל שכזה על מנת להיערך מבחינה אופרטיבית לתחלואה באזורים מסיימים וכן על מנת להתריע לנבדקים מראש אם הם צפויים לצאת חיוביים על מנת שיערכו בהתאם. השלב הבא יהיה לנסות להתריע מראש למטופלים באמצעות שילוב מידע משעונים חכמים ומקורות נוספים על מחלות מדבקות נוספות שהם צפויים לפתח. אנו מקווים כי נצליח לעשות את זה בהקדם בזכותכם ובזכות שיתוף הפעולה שלכם.


קישור למאמר:

הטיפ החודשי לשימוש בשעון Garmin

באמצעות אפליקצית garmin connect ניתן להדליק ולכבות שלל התראות המוצגות בשעון. לשם כך יש ללחוץ במסך הבית על האייקון של השעון בחלקו העליון של המסך ולהכנס ל"צלילים והתראות". במסך זה תוכלו להגדיר שעון מעורר, תזכורות הרגעה כאשר רמת המתח שלכם עולה, התראות על דופק חריג לפי ערך סף מותאם אישית, הגדרה של סוג ההתראות שמגיעות מהטלפון לשעון, התראה על ניתוק של חיבור ה-bluetooth בין הטלפון לשעון והגדרה של מצב נא לא להפריע שיאפשר לכם לא לקבל התראות כלל במהלך השינה. להסבר מפורט על כל סוגי ההתראות צפו בסרטון הבא:

רוצים לצ'פר חברים עם שעון Vivo Smart 4 של גרמין?

כתבו לנו permed@sarid-ins.co.il או השאירו פרטים בטופס באתר ואנו ניצור קשר.

179 views0 comments

Comments


bottom of page