top of page
Search
Writer's pictureנתלי תמיר

המונדיאל בלב משתתפי PerMed




מספר ימים לפני תחילת שנת 2023, פעימות הלב של רבים מאתנו עלו מאוד. זה לא היה בגלל מלחמה איומה או מגיפה נוראית. זה היה בזכות רגעים צרופים של אושר - מצפייה במשחק הגמר של המונדיאל- גביע העולם בין ארגנטינה לצרפת.

המונדיאל הוא אירוע תרבותי מרכזי ברחבי הגלובוס, שמושך תשומת לב ממאות מיליוני צופים, ולא רק של אוהדי כדורגל.



כאן במאמר קצר, אנו מדגימים כיצד ניתן להשתמש במדידות הקשורות ללב המתועדות על ידי שעונים חכמים כדי לכמת באופן אובייקטיבי את רמת המעורבות ותשומת הלב של אנשים במהלך אירוע ספורט.


בתקופת טורניר גביע העולם של פיפ"א (18-20.12.2022) אלפי משתתפים מישראל שנתנו את אישורם על כך מקרב משתתפי PERMED, ענדו שעונים חכמים באופן רציף לאורך שנתיים. השעונים החכמים ניטרו מדדים פיזיולוגיים שונים, כולל דופק ולחץ מבוסס השתנות בקצב הלב, גם בזמן משחק הגמר של המונדיאל.

הבדל אחד ברור זוהה בתגובה של גברים ונשים.

הלחץ המבוסס על שונות פעימות הלב, ואכן קצב הדופק של גברים השתנה

בממוצע באופן ניכר בגברים במהלך משחק הגמר. לעומת זאת, לא נצפו שינויים במדדים אלו בקרב נשים (איור 1). נדגיש, כי לצורך שמירה מרבית על פרטיות המשתתפים בניסוי, חושבו ערכים ממוצעים בלבד. לכן, בהחלט ייתכן שבקרב קבוצה קטנה מהנשים חלו שינויים במדדים, אולם לא נבדקה השפעה ברמת המשתתפת הבודדת.

השינויים המשמעותיים ביותר נצפו לקראת סיום המשחק, בדקות ההכרעה בבעיטות הפנדלים (כ-3 שעות לאחר שריקת הפתיחה), וחזרו לרמות הבסיס כשלוש שעות לאחר מכן (כלומר, 6 שעות לאחר שריקת הפתיחה). מעניין לגלות מסקר שערכנו דרך אפליקצית PerMed ש-67% מהמשתתפים בסקר דיווחו שצפו במשחק הגמר.



לבינתיים, ברצוננו להודות לכם מקרב לב, על ההשתתפות שלכם במחקר ולנבחרות מארגנטינה וצרפת על רגעים נוגעים ללב, שאושרו מדעית.










57 views0 comments

Comments


bottom of page